Drifti forklarer

Webinar

Utforsk hva et webinar er, og hvordan det kan brukes til opplæring og markedsføring

Utforsk hva et webinar er, og hvordan det kan brukes til opplæring og markedsføring

Skrevet av Eyolf Strømme-Svendsen

Forventet lesetid: 1-2 minutter

Forventet lesetid: 1-2 minutter

Hva er et webinar?

Et webinar er et seminar eller presentasjon som holdes over internett. Det gjør det mulig for forelesere og deltakere å delta fra hvor som helst i verden.

Fordeler med webinarer

  • Tilgjengelighet: Gjør det mulig for deltakere å delta fra hvor som helst med internettforbindelse.

  • Kostnadseffektivitet: Reduserer kostnadene ved å arrangere fysiske seminarer, som reise og overnatting.

  • Interaktivitet: Mulighet for sanntidsinteraksjon gjennom spørsmål og svar, avstemninger og chat.

  • Opptak: Webinarer kan spilles inn og deles med de som ikke kunne delta live.

Hva er et webinar?

Et webinar er et seminar eller presentasjon som holdes over internett. Det gjør det mulig for forelesere og deltakere å delta fra hvor som helst i verden.

Fordeler med webinarer

  • Tilgjengelighet: Gjør det mulig for deltakere å delta fra hvor som helst med internettforbindelse.

  • Kostnadseffektivitet: Reduserer kostnadene ved å arrangere fysiske seminarer, som reise og overnatting.

  • Interaktivitet: Mulighet for sanntidsinteraksjon gjennom spørsmål og svar, avstemninger og chat.

  • Opptak: Webinarer kan spilles inn og deles med de som ikke kunne delta live.

10 days trial period

Explore Drifti for free with no obligations.

10 days trial period

Explore Drifti for free with no obligations.

10 days trial period

Explore Drifti for free with no obligations.

Utforsk hva et webinar er, og hvordan det kan brukes til opplæring og markedsføring

Typer webinarer

  • Opplæringswebinarer: Brukes til å lære opp ansatte, kunder eller partnere i spesifikke emner.

  • Markedsføringswebinarer: Brukes til å markedsføre produkter eller tjenester og generere leads.

  • Bransjespesifikke webinarer: Diskuterer aktuelle emner og trender innen en spesifikk bransje.

  • Internkommunikasjon: Brukes internt i selskaper for å kommunisere med ansatte på tvers av ulike lokasjoner.

Hvordan arrangere et vellykket webinar

  • Planlegging: Definer mål, målgruppe og emne for webinaret.

  • Promotering: Markedsfør webinaret for å tiltrekke deltakere, gjennom e-post, sosiale medier og nettsiden din.

  • Teknisk forberedelse: Sørg for at teknologien fungerer, inkludert webinarplattformen og internettforbindelsen.

  • Interaksjon: Engasjer deltakerne gjennom spørsmål, avstemninger og live chat.

  • Oppfølging: Send ut opptak og oppfølgingseposter til deltakerne.

Prøv gratis i 10 dager

Prøv Drifti idag

Drifti 10 dager prøveperiode

Utforsk Drifti gratis helt uten forpliktelser

Webinar

Drifti forklarer