Skrevet av Eyolf Strømme-Svendsen
Typer webinarer
Opplæringswebinarer: Brukes til å lære opp ansatte, kunder eller partnere i spesifikke emner.
Markedsføringswebinarer: Brukes til å markedsføre produkter eller tjenester og generere leads.
Bransjespesifikke webinarer: Diskuterer aktuelle emner og trender innen en spesifikk bransje.
Internkommunikasjon: Brukes internt i selskaper for å kommunisere med ansatte på tvers av ulike lokasjoner.
Hvordan arrangere et vellykket webinar
Planlegging: Definer mål, målgruppe og emne for webinaret.
Promotering: Markedsfør webinaret for å tiltrekke deltakere, gjennom e-post, sosiale medier og nettsiden din.
Teknisk forberedelse: Sørg for at teknologien fungerer, inkludert webinarplattformen og internettforbindelsen.
Interaksjon: Engasjer deltakerne gjennom spørsmål, avstemninger og live chat.
Oppfølging: Send ut opptak og oppfølgingseposter til deltakerne.