Skrevet av Eyolf Strømme-Svendsen
Hvordan håndteres tilleggsarbeid?
Håndverkeren har plikt til å informere kunden om behovet for tilleggsarbeid og å gi et pristilbud for arbeidet. Kunden skal da ha mulighet til å akseptere eller avslå tilbudet.
Hva er viktig å huske på når det gjelder tilleggsarbeid?
Det er viktig at håndverkeren og kunden har en god kommunikasjon om behovet for tilleggsarbeid.
Det er viktig at håndverkeren gir et skriftlig pristilbud for tilleggsarbeidet.
Kunden skal ha mulighet til å akseptere eller avslå tilbudet.
Eksempel:
En håndverker har fått i oppdrag å male et hus. Underveis i arbeidet oppdager han at det er nødvendig å skifte ut noen råtne vinduskarmer. Håndverkeren informerer kunden om behovet for tilleggsarbeid og gir et pristilbud for arbeidet. Kunden aksepterer tilbudet, og håndverkeren utfører arbeidet.