
Drifti forklarer
Purring
Forfatter: Eyolf Strømme-Svendsen
Dato: 13.02.2024
Lesetid: 4-8min

Drifti forklarer
Purring
Forfatter: Eyolf Strømme-Svendsen
Dato: 13.02.2024
Lesetid: 4-8min

Drifti forklarer
Purring
Forfatter: Eyolf Strømme-Svendsen
Dato: 13.02.2024
Lesetid: 4-8min
Hva er en purring?
En purring er en betalingspåminnelse som sendes til en kunde som ikke har betalt en faktura innen betalingsfristen.
Formål med purring:
Minne kunden på at regningen ikke er betalt
Opprettholde god likviditet i virksomheten
Redusere risikoen for pengetap på grunn av ubetalte fakturaer
Hjelpe bedriften å opprettholde et profesjonelt nivå
Når kan man sende purring?
Man kan sende ut en purring 14 dager etter den opprinnelige betalingsfristen.
Hva skal en purring inneholde?
Informasjon om den utestående fakturaen
Forfallsdatoen
Beløpet som skal betales
En ny betalingsfrist
Purregebyr:
Man kan legge til et purregebyr på purringen. Maksimalt purregebyr er per i skrivende øyeblikk kr 35,-. Purringen må ha en betalingsfrist på minst 14 dager.
Inkasso:
Hvis kunden ikke betaler etter purring, kan man sende saken til inkasso.
Tips:
Send purringen i god tid
Vær tydelig og profesjonell i purringen
Tilby kunden alternative betalingsmåter
Ekstra:
Hva er en purring?
En purring er en betalingspåminnelse som sendes til en kunde som ikke har betalt en faktura innen betalingsfristen.
Formål med purring:
Minne kunden på at regningen ikke er betalt
Opprettholde god likviditet i virksomheten
Redusere risikoen for pengetap på grunn av ubetalte fakturaer
Hjelpe bedriften å opprettholde et profesjonelt nivå
Når kan man sende purring?
Man kan sende ut en purring 14 dager etter den opprinnelige betalingsfristen.
Hva skal en purring inneholde?
Informasjon om den utestående fakturaen
Forfallsdatoen
Beløpet som skal betales
En ny betalingsfrist
Purregebyr:
Man kan legge til et purregebyr på purringen. Maksimalt purregebyr er per i skrivende øyeblikk kr 35,-. Purringen må ha en betalingsfrist på minst 14 dager.
Inkasso:
Hvis kunden ikke betaler etter purring, kan man sende saken til inkasso.
Tips:
Send purringen i god tid
Vær tydelig og profesjonell i purringen
Tilby kunden alternative betalingsmåter
Ekstra:
Hva er en purring?
En purring er en betalingspåminnelse som sendes til en kunde som ikke har betalt en faktura innen betalingsfristen.
Formål med purring:
Minne kunden på at regningen ikke er betalt
Opprettholde god likviditet i virksomheten
Redusere risikoen for pengetap på grunn av ubetalte fakturaer
Hjelpe bedriften å opprettholde et profesjonelt nivå
Når kan man sende purring?
Man kan sende ut en purring 14 dager etter den opprinnelige betalingsfristen.
Hva skal en purring inneholde?
Informasjon om den utestående fakturaen
Forfallsdatoen
Beløpet som skal betales
En ny betalingsfrist
Purregebyr:
Man kan legge til et purregebyr på purringen. Maksimalt purregebyr er per i skrivende øyeblikk kr 35,-. Purringen må ha en betalingsfrist på minst 14 dager.
Inkasso:
Hvis kunden ikke betaler etter purring, kan man sende saken til inkasso.
Tips:
Send purringen i god tid
Vær tydelig og profesjonell i purringen
Tilby kunden alternative betalingsmåter
Ekstra:
Org nr. 921 583 869
Org nr. 921 583 869
Org nr. 921 583 869